Eesmärk ja visioon
Kas kodulehe kui ettevõtte visiitkaardi eesmärk on anda informatsiooni toote, teenuse või ettevõtte kohta? Mis on sihtgrupp (potentsiaalsete klientide vanusegrupp, sugu, eelistused)? Eesmärke võib olla ka mitu. Ühtlasi võiks olla olemas ka mingisugune visioon. Otsi sama või sarnase tegevusalaga kodulehti ja vali välja need kodulehed, mis lähevad Sinu visiooniga kõige enam kokku. Mõtle läbi värvivalik ning menüü. Kasuks tuleb, kui asetad ennast kasutaja rolli. Kuidas Sul oleks kõige mugavam kodulehel navigeerida? Millist informatsiooni sooviksid koheselt näha avalehel? Saame paremini aru, mis on Sinu visioon, kui suudad välja tuua vähemalt 3 lehekülge, mis Sulle meeldivad.
Logo
Kas Sul on logo olemas? Kui ei, siis kindlasti saame disaineri poolt lasta kujundada ettevõtte logo. Võiksid olla valmis sellele küsimusele vastama. Siinkohal võiks olla samuti olemas mingisugune visioon värvidest.
Funktsionaalsus
Mõtle läbi millised funktsionaalsused on vajalikud ettevõtte eesmärkide täitmiseks? Näiteks nagu uudiskirjaga liitumise vorm, galerii, kontaktivorm, sotsiaalmeedias jagamise võimalus, broneerimissüsteem jne. Kirjelda funktsionaalsus lahti võimalikult täpselt.
Tekstid
Tekstide olemasolu teeb kodulehe tegemise protsessi kiiremaks. Tekstide peale võiks mõelda juba varakult. Kodulehel olevad tekstid võiks olla, lühidad, informatiivsed ja samas ka kutsuvad. Tekstid peaksid pöörama tähelepanu. Seda mitmel põhjusel – Inimesed ootavad uut ja värsket informatsiooni. Mida enam sa suudad seda neile pakkuda, seda suurem on tõenäosus, et Sinu lehekülg tundub neile huvipakkuv. Lisaks on Google otsingumootorite robotid ja uuendused pööramas üha enam tähelepanu kodulehel olevatele unikaalsetele tekstidele. Seega parima positsiooni saavutamiseks otsingumootorites täidab olulist rolli tekstide unikaalsus.
Pildid
Paljude ettevõtete kodulehed sisaldavad referentse. Mõtle läbi, kas soovid näidata enda kodulehel pildigaleriid tehtud töödest või sooviksid kuvada pilte hoopis mujal?
Domeen ja server
Kas oled mõelnud, milline domeen ehk kodulehe lahenduse veebiaadress kasutusele võtta? Millise lõpuga ja millise nimega võiks domeen olla? Samuti võiks mõelda läbi, kui palju koduleht materjali peaks sisaldama. Selle põhjal saame anda hinnangu, millise parameetriga serverit domeenile vaja läheks.
Eelarve
Kui palju oled valmis lahendusse investeerima? Pea meeles, et mida suurem on investeering, seda paremat lahendust saame Sulle pakkuda. Kirjuta üles veel lisad, mis aitaksid Sinu külastajat meeldiva külastuselamuse saamiseks. Samuti mõtle läbi, kas on midagi, mis võib vajadusel lisamata jätta.