09/11/2022 marmo

Kodulehe SEO põhitõed – kõige olulisemad SEO-nipid algajatele

Kodulehe SEO mõju ja miks see on oluline

Kodulehe SEO-l tohutu mõju ettevõtte edule olenemata sellest, kas olete väikeettevõtja, või kuulud Eesti edukamate ettevõtete top 100 hulka. SEO-strateegia määrab ära selle, kui kergesti sihtgrupp teie koduleheni jõuab. Võttes arvesse seda, et 75% internetikasutajatest ei vaata otsingutulemuste esimesest leheküljest kaugemale, ei ole see sugugi lihtne ülesanne.

SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine on sageli kõikidest digitaalturunduse tegevustest kõige segasem ja keerulisem. SEO on aga ettevõtte ja kodulehe jaoks äärmiselt oluline, kuna see määrab ära näiteks selle, kuidas teie kuvandit internetis nähakse ja kui kõrgel kohal teie koduleht otsingumootorite tulemuste lehekülgedel paikneb. Ilma kodulehe SEO-strateegiata pole väga tõenäoline, et jõuate internetiotsingutes piisavalt kõrgele kohale ja sihtrühmad teid üles leiavad. Õnneks on aga võimalik isegi algajatel mõne lihtsa tegevusega oma veebilehe reitinguid parandada.

Siin on välja toodud 11 lihtsat SEO-nippi, mida kasutada selleks, et veebileht jõuaks teie tulevaste klientideni:

1. Võta sihikule asjakohased märksõnad

Märksõnade otsimine on üks kodulehe SEO-strateegia alustalasid. Selleks, et meelitada rohkem külastajaid teie kodulehele, tuleks märksõnu tõhusalt kasutada ja luua kvaliteetset sisu.

Esimeseks sammuks on mõelda igale kodulehel paiknevale leheküljele välja üks peamine ja üks või rohkem teisejärgulist märksõna. Peamine märksõna peaks olema sisu põhifookuseks. Seega peaksid valima ainult ühe peamise märksõna iga lehekülje kohta. Märksõnad võiksid olla seotud ettevõtte kuvandi, toodete või teenustega.

Teie sekundaarsed märksõnad võiksid toetada aga põhiteemat, mida on tõenäoliselt mitu. Sageli on need peamisest märksõnast üksikasjalikumad ja esindavad alateemasid, mida kogu lehe sisu sees käsitlete.

Esmaste ja sekundaarsete märksõnade leidmiseks võid kasutada näiteks Semrush võtmesõnade tööriista Keyword Magic Tool.

märksõna tulemused semrush keyword magic tool'is

Seda saab kasutada järgmiselt:

  1. Sisesta esmalt mõni teemakohane märksõna
  2. Seejärel vali tulemustest endale peamine märksõna. Proovi leida üks, mis on vastab kõige rohkem eesmärkidele. Näitena on toodud märksõna “kodulehe tegemine”.
  3. Pöörake tulemustes tähelepanu küsimustele (näiteks “palju maksab kodulehe tegemine?”) ja seotud märksõnade jaotistele (Related). Seda selleks, et koostada endale sekundaarsete märksõnade nimekiri.

2. Loo kvaliteetset ja originaalset sisu

Kui soovid, et kasutajad leiaksid teie kodulehe üles ja pöörduksid sinna ka tagasi, siis vajad kvaliteetset sisu. Kvaliteetne sisu on originaalne, põhjalik ja aegumatu.

Originaalne sisu näitab külastajatele teie unikaalset vaatenurka ja asjatundlikkust ning võimaldab teie ettevõttega paremini suhestuda. Otsingumootorid, eriti Google’i algoritmid, on loodud selleks, et tuvastada unikaalset sisu. Need, kes praktiseerivad head kodulehe SEO-d ja avaldavad usaldusväärset originaalsisu, suurendavad tõenäoliselt ka otsingute arvu.

Ideaalis peaks sisu olema põhjalik. See tähendab seda, et sisu vastab kõigele sellele, mida kasutaja võib selle teema kohta teada soovida saada. Põhjalikud leheküljed aitavad näidata otsingumootoritele, et olete antud teemas autoriteet.

Semrushi SEO Content Template Tool aitab sul kirjutada põhjalikumat sisu. See analüüsib kõrge positsiooniga konkurentide sisu teie peamisele märksõnaga ja näitab ära, milliseid atribuute peaksid sihtima.

Aegumatul sisul on pikaajaline väärtus eelkõige seetõttu, et see on pidevalt asjakohane ja tekitab liiklust kodulehele veel pikema aja jooksul. Aegumatu sisu loomisel mõtle, millised teemad toovad teie lugejatele pikaajalist väärtust. Ilma, et see sisu vajaks märkimisväärseid uuendusi. Püüa vältida hooajalisi, päevakajalisi uudislugusid või ajaliselt tundlikke lugusid. Need leheküljed ei jää tõenäoliselt aja möödumisel enam asjakohaseks.

3. Optimeeri oma lehekülje pealkiri ja meta kirjeldus

Teie lehe pealkiri ja meta kirjeldus on esimesed asjad, mida teie sihtrühm otsingumootorites näeb. Kasutajad võivad ainuüksi nende põhjal otsustada, kas klõpsata teie kodulehele viitele või mitte. Seetõttu on märksõnadel ja meta kirjeldusel väga suur vägi.

Kodulehe SEO põhitõed - kõige olulisemad SEO-nipid algajatele | SEO on kodulehe jaoks äärmiselt oluline. Siit leiad 11 kodulehe SEO-nippi selleks, et koduleht jõuaks teie tulevaste klientideni.

Reeglina pakuvad enamus veebi sisuhaldusplatvorme lihtsat võimalust oma lehe pealkirja ja meta kirjelduse lisamiseks või muutmiseks. WordPressil on näiteks kaks kasti, millel on kirjed “SEO title” ja “meta description”.

Toome välja mõned näpunäited, mida meeles pidada:

  • Hoia lehe pealkiri 30-60 tähemärgi vahel
  • Hoia meta kirjeldus alla 160 tähemärgi
  • Kasuta peamist märksõna
  • Kirjuta, mida leht endast kujutab ja mis teeb selle ainulaadseks
  • Veendu, et pealkiri ja meta kirjeldus on igal lehel unikaalne.

Kas sa tea, millest alustada? Kasuta Semrush Topic Research tööriista, et vaadata teisi edukaid pealkirju, mis on seotud märksõna või teemaga.

4. Kasuta lühikesi ja kirjeldavaid URL-aadresse

URL-struktuuri parandamine võib märkimisväärselt mõjutada kodulehe SEO-d ja seda suhteliselt vähese vaevaga. Puhas URL aitab otsingumootoritel teie kodulehte paremini mõista ja annab teile kasutajasõbralikuma välimuse.

Näide urli kohta

Seda on suhteliselt lihtne teha isegi SEO-algajaile.

Tõhus URL peaks:

  • Sisaldama märksõna: Kui on võimalik, siis proovi lisada oma põhiline märksõna
  • Olema loetav: Kui teie külastaja loeb URL-i, peaks tal olema lihtne aru saada, mida see leht endast kujutab.
  • Olema lühike: Lühikesed URL-id (umbes 60 tähemärki) on sobivamad. See on tingitud sellest, et paljud otsingumootorid ei suuda pikemaid URL-aadresse töödelda ja võivad teid seetõttu madalamale kohale paigutada.

5. Loo tagasilingid kõrge autoriteediga veebilehtedelt

Tagasilingid ehk teie kodulehele viitavad välised lingid on äärmiselt oluline tegur. Mainekatest allikatest pärinevad lingid võivad aja jooksul suurendada kodulehe autoriteetsust ja parandada SEO-d. Neid tagasilinke saate hankida sellise protsessi kaudu, nagu linkide ehitamine (link building).

Kuidas teada seda, milliseid tagasilinkide allikaid sihtida? See on lihtne: uuri välja, kellelt teie konkurendid saavad oma tagasilingid. Proovi selleks Semrush Backlink Gap Tool’i, et võrrelda oma praegust tagasilinkide profiili konkurentidega ja leida uusi võimalusi.

Semrush Backlink Gap tööriist

Backlink Gap tööriista kasutamiseks:

  1. Sisesta oma domeeninimi ja kuni kolm konkurendi domeeninime ning klõpsa “Find prospects”.
  2. Kasuta tulemuste kitsendamiseks aruande filtreid. Näiteks võid vaadata ainult parimaid, mille autoriteetsuse skoor (Authority Score) on 80 või kõrgem.
  3. Vali tagasilinkide võimalused, mida soovid järgida ja klõpsa “Start outreach”, et saata need Link Building tööriista.

6. Eemalda aeglased komponendid

Lehe laadimisaeg ei mõjuta ainult kasutajakogemust, vaid see võib mõjutada ka kodulehe SEO-d. Kui koduleht laetakse liiga aeglaselt, siis lahkuvad külastajad kodulehelt palju suurema tõenäosusega. Lehekülje laadimisaeg on üks väga oluline tegur otsingumootorites positsiooni määramisel.

Google PageSpeed Insights on tasuta SEO-vahend, mis hindab kodulehe kiirust skaalal nullist 100-ni.

google pagespeed insights tulemused

Kui leht laadib liiga aeglaselt, siis proovi otsida lehe elemente, mis võivad laadimisaega suurendada. Selle sisu tõlgendamine vajab tõenäoliselt rohkemaid IT alaseid teadmisi, mistõttu soovitame need tegevused pigem usaldada spetsialistide kätte. Tuleks uurida kas teie kodulehele on lisatud ebavajalikke pistikprogramme, proovida neid eemaldada ja tegeleda optimeerimisega, et suurendada lehe kiirust.

Saad oma kodulehte erinevate tegurite suhtes kontrollida, kasutades Semrush Site Audit tööriista. Site Audit sisaldab üle 140 kontrolli erinevate kodulehe SEO-probleemide, sealhulgas aeglase laadimisaja, HTTPS-i rakendamise, märgistuse, Core Web Vitals’i, katkiste linkide ja muu kohta. Kasuta seda koos PageSpeed insights’iga, et tagada oma kodulehel hea kiirus.

7. Kasuta sisemiste ja väliste linkide kombinatsiooni

Siseste ja väliste linkide tõhus kasutamine võib parandada leitavust, kasutajakogemust ja usaldusväärsust. Ideaalis peaksid need lingid viima kasulikule ja asjakohasele teabele.

Sisemised lingid suunavad kasutajaid teie kodulehe teistele lehekülgedele. Need aitavad otsingumootoritel paremini teie kodulehel asuvat sisu leida ja julgustavad kasutajaid teie kodulehel kauem viibima.

Välised lingid on sellised lingid, mis viivad kasutaja teie kodulehelt teisele veebilehele. Neid saad kasutada linkide loomiseks veebilehtedele, millel on kvaliteetset ja autoriteetset sisu teemal, millest oma kodulehel kirjutad. Ära unusta kontrollida oma väliseid linke enne nende lisamist, sest ebakvaliteetsele sisule viitamine võib teie usaldusväärsust negatiivselt mõjutada.

8. Optimeeri fotosid

Kui lisad oma kodulehele pilte, siis veendu, et need on optimeeritud. Siin on mõned asjad, mida silmas pidada:

  • Suurus ja vorming: Veendu, et kasutad pildi suurust ja failitüüpi, mis sobib teie lugejatele kõige paremini. Kui pilt on liiga suur, võib see teie lehte aeglustada. Kui failitüüp ei ole toetatud, ei pruugi pilt üldse laadida.
  • Kättesaadavus: Lisa alati kirjeldav alt-tekst igale pildile. See ei aita mitte ainult muuta teie veebilehte ekraanilugejate jaoks kättesaadavamaks, vaid loob ka võimaluse integreerida rohkem toetavaid märksõnu.
  • Kontekst: Veendu, et kodulehele lisatud fotod haakuvad tekstiga. Kui võimalik, püüa oma kõige olulisem pilt paigutada lehekülje ülaosa lähedale.
  • Lingid: Loo kõigile oma piltidele kirjeldavad nimed ja loogilised URL-struktuurid. See ei aita mitte ainult optimeerida neid otsingumootorite jaoks, vaid võib tuua kaasa ka sellise positiivse nähtuse, et teie kodulehel asuvat fotot jagatakse teistel kodulehtedel.
  • Testi: Ära unusta testida oma lehekülgi. Kasutajad kipuvad Google’i piltide otsingut mobiilist sagedamini tegema kui süle- või lauaarvutist. Seetõttu on oluline optimeerida fotod alati ka mobiilsetele seadmetele.

9. Vii läbi regulaarseid kontrolle

Kodulehe korrapärane kontrollimine aitab tagada selle, et teie veebileht jääb funktsionaalseks ja kasutajasõbralikuks. See on ka suurepärane võimalus avastada probleeme, mis võisid muidu jääda märkamata. Näiteks katkised lingid, kasutud leheküljed või kehvapoolne laadimisaeg. Pärast kontrolli saate need prioriteediks seada ja lahendada veel enne, kui need avaldavad märkimisväärset mõju otsingutulemustes.

10. Uuri oma konkurente

Võimalik, et teie suurimad konkurendid loovad sarnast tüüpi sisu ja on suunatud sarnasele sihtrühmale. Sa võid saada rohkem teada tõhusate sisukanalite kohta või luua uusi ideid oma sisu jaoks analüüsides oma konkurentide veebilehti.

Kõigepealt tee kindlaks oma kõige olulisemad konkurendid. Semrushi tööriist Market Explorer aitab sul jälgida oma niši peamisi tegijaid ja seda, kui palju liiklust nad genereerivad.

Growth Quadrant (October 2022, WORLDWIDE, Market list 1)

Semrushi Traffic Analytics tööriist näitab sulle, kui palju liiklust teie konkurendid saavad. Samuti nende peamised liiklusallikad ja kanalid (tasuline reklaam, sotsiaalmeedia viited jne).

Kasuta Semrushi tööriista Organic Research, et saada ülevaade otsingu tulemuslikkusest, sealhulgas konkurentide kõige edukamatest lehekülgedest.

Kodulehe SEO põhitõed - kõige olulisemad SEO-nipid algajatele | SEO on kodulehe jaoks äärmiselt oluline. Siit leiad 11 kodulehe SEO-nippi selleks, et koduleht jõuaks teie tulevaste klientideni.

Võid proovida kasutada ka Semrushi Keyword Gap tööriista, et leida sellised märksõnad, mida konkurendid kasutavad.

Semrush Keyword Gap

11. Jätka õppimist

Üks asi, mida iga digitaalturundaja võiks meeles pidada: Google’i algoritm muutub pidevalt ja sellega koos areneb ka digitaalmaastik. Kui soovid püsida heal positsioonil otsingumootorites, siis on SEO-alane harimine ülimalt oluline.

Lõpetuseks

Isegi ekspertide jaoks on SEO valdamine üks pidev õppimise, katsetamise ja loovuse protsess. Kasuta neid näpunäiteid, et saavutada soovitud tulemusi ja vallutada otsingumootorid.

Kui SEO temaatika käib üle jõu või ei leia piisavalt aega sellega tegelemiseks, siis võta meiega ühendust alloleva vormi kaudu. Me oleme alati valmis pakkuma teile SEO teenust.

Võta meiega ühendust

Kui sul on küsimusi või soovid hinnapakkumist, siis kirjuta meile!
Võtame sinuga esimesel võimalusel ühendust.